27 Mart 2012 Salı

BROWNİ



Bir önceki yazımda browni yaptığımdan bahsetmiştim de tarifini vermemiştim. Ben de tarifi internetten aldım da yazdığım kağıdı attım.Ne yaptığımı unutmamak için hazır akıl sağlığım yerindeyken ileriki aklımın 5-10 karış havada olduğu zamanlarda işe yarar diye paylaşmak istedim. :)

Gelelim acemi ahçımızın uydurmasyon brownisinin içindeki malzemeciklere ;

4 yumurtayı çırptım önce ( nil karaibrahimgil'in sana kek yaptım şarkısıyla cümleye giriş yaptım sonu hayır ola) internetteki tarifte 1 su bardağı olan şekeri 2 su bardağı olarak ozamanki ruh halimin keyfine göre kattım ve şekerin o pütür pütür hali gidinceye kadar çırpmaya devam ettim. Sonra bir su bardağından biraz daha az sıvı yağ 1 su bardağı süt ekledim.2 bardak un 1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya 3 yemek kaşığı kakao ekledim.CIPCIVIK bişe oldu :) Baktım çorbaya benzio aldığı kadar un ilave ederek kıvamını biraz katılaştırdım dielim. Ha bu arada tabi bunları yaparken fırını ısınsın die açmak gerekMİŞ. Harcı uygun kaba alıp fırına attım. O kendi çapında pişerken sosunu hazırlamaya geldi sıra.

Soscağız için ;
 Tam olarak hatırlamayarak da olsa yağ-süt-kakao-şeker karışımını şeker eriyene kadar ateşte tuttum.  Kek pişip fırından aldıktan 3-5 dakika sonra üzerinde işkenceyle açtığım deliklerden sosu döktüm.Kalan sosu da üzerine boca ettim.

Sonra da afiyetle yedik. Böyle anlatım sonucunda bu tarifi kim yapmak ister mechul de olsa ben mutfaktaki beceriksiz halimle mutluyum arkadaş.Beğenmeyen avcunu yalasın :).



Can boğazdan gelir dostlar ; midenize güzel bakın. :P

7 yorum:

Duygu Senyurek dedi ki...

Off sabaha sabah olurum bnun icin:))) cekilisime son 2 gun beklerim:)
http://www.duygusenyurek.com/2012/03/ilk-hediyem-giveaway.html
Sevgilerrr

Aycelce Hayat dedi ki...

duygu'cum valla browni için kim ölmez :)

---!Fashion Passion!--- dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor.Şu sıralar sınavlarla uğraşıyorum ama anneme yapması için yalvarabilirim sanırım.Denemekten bir şey çıkmaz, belki yapıp bizi mutlu eder:)))

---!Fashion Passion!--- dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor.Şu sıralar sınavlarla uğraşıyorum ama anneme yapması için yalvarabilirim sanırım.Denemekten bir şey çıkmaz, belki yapıp bizi mutlu eder:)))

Aycelce Hayat dedi ki...

---!Fashion Passion!--- ; sınav stresini bilirim hatta yakında ben de o stresin içinde olucam anneler bu zamanlarda hızır acil gibidir. benim için de yalvarsan da hep beraber yesek be güzel olur :))

Bouquet de Fleurs dedi ki...

Ooo, nasil canim cekti simdi anlatamam :) Browni´yi cok severim ben :)

http://bouquet-defleurs.blogspot.de/

Aycelce Hayat dedi ki...

Bouquet de Fleurs ; valla ben de çok seviyorum,bloğuma hoş geldiinn :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...