16 Şubat 2013 Cumartesi

GOBLENLERİM // GOBLEN NASIL İŞLENİR


Bu postu bloğu ilk açtığım dönemlerde paylaşmıştım fakat picasa albümümdeki bazı resimlerin silinmesinden dolayı eski yazılarımdaki bir çok görsel silinmiş durumda. Goblenlerime ait yazı da buna dahil. Bu nedenle tekrar paylaşmayı uygun gördüm. Elimden geldiğince de yapılışı hakkında da bilgi vermeye çalışıcam.

Aşağıdaki görsellerde Kitap Okuyan Kız dışındakileri ben yaptım. Kitap okuyan kız annemin emeği. Bana çeyiz hediyesi :)


Bu iki goblen ; goblen yapmaya ilk başladığımda elimin alışması için aldığım küçük boy goblenlerden. Şuan evimin koridorundaki küçük bölmeli duvarda yerlerini almış durumdalar.





Kitap Okuyan Kız; bahsettiğim gibi annemin emeği.Çeyizime yetiştirmek için baya uğraşmıştı :)


İştee bu tavuskuşu. Benim göz nurum. Canımı çıkardı tam bir sene bitirmek için uğraştım. Yanlış okumadın 1 hafta, 1 ay değil !! TAM 1 SENE.

Goblenler yapılışı çok zahmetli , gerçek göz nurları olduğu için bitmiş hallerini satmak büyük değerlere karşılık gelir.Ki Türk milleti böyle şeylere para vermez aa güüzelmiş bana hediye etsene derler :) Neyse dünyaları verseler vazgeçmeyeceğim goblenim bu tavuskuşu olan.


GELELİM ŞİMDİ YAPMAK İÇİN ÇIRPINDIĞIM GOBLENE. ONUN ÜZERİNDEN DE YAPILIŞINI ANLATMAYA ÇALIŞICAM.


Kutu üzerinde gördüğünüz resim bittikten sonra kumaşta işlenmiş olacak resimdir. Sol tarafta işlediğimden anlaşılabildiği kadar sandalın ucunun çıktığını görüyorsunuz.


2 çeşit goblen var; *Baskılı goblen * Şemalı goblen. (Çarpı işiyle karıştırılmasın. Çarpı olarak değil tek tek işlenir)
Ben hiç baskılı goblen kullanmadım. Kumaşta ortaya çıkacak resmin baskısı olur o renklerin üzerinden işlersiniz.

Benim diktiklerim şemalı goblen grubundan.Krem rengi kumaşı görüyorsunuz. Şablonunuzun büyüklüğüne göre kumaşta çerçeveyi sayılarla belirleyip sınırınızı görüyorsunuz. Hangi kutuda hangi renkleri uygulayacağını takip etmek için yapılması gerekli.

Kağıt şemadaki şekil ya da harflere karşılık gelen renkteki iplerle yukarıda gördüğünüz o minicik deliklere tek tek işliyorsunuz.

1:1  ,  2:1  ve 4:1 işleme tekniği vardır.

1:1  işleme tekniğinde şemanızda gördüğünüz şekil kadar kumaşa işlenir.Yani her işaret kumaşa 1 batışı ifade eder.

2:1 işleme tekniğinde şemadaki bir işaret kumaşa 2 kez batışı ifade eder. Yani şemadaki bir a harfindeki renk için kumaşta yanyana iki delik işlenir.

4:1 işleme tekniğinde ise şemadaki bir işaret için 2 altta 2 üstte olmak üzere kumaşa 4 kez işlenmesi işlemidir.

---------

Ben goblenlerimi Bulgaristan'a gittiğim zaman alıyorum. Türkiye'de online olarak satan siteler mevcut ama Bulgaristan'da daha ucuz ve görerek aldığım için ne aldığımı biliyorum.
Ama tabi siz de merak edip almak isterseniz dediğim gibi piyasada internette online satan bir çok site var kurcalayıp alabilrsiniz.


21 yorum:

TONTİRİKLER dedi ki...

hepsi birbirinden güzel.Ben de öğrenmeyi çok istiyorum.inşallah bir gün mümkün olur..

Aycelce Hayat dedi ki...

tontirikler ; inşallah canım. sayıları sayarken insanın aklında hiç bir düşünce kalmıyor. tam stres atmak için. aama yanlış yaparsan sökmes çok zor bu sefer de stresin baş kaynağı olmakta birebir:)

herşey tadında dedi ki...

waw harika olmuş
cidden tebrik ediyorum
baya meşakatli bir şeye benziyor
sabırlı kızmışsın valla
tebrikler canımmm;)

yasemin uzunoğlu dedi ki...

vay be nasıl bir el emeği göznurudur :) Dediğiniz gibi bizim insanımız ne yazıkki biraz hazırcı armut piş ağzıma düş misali :) ellerinize sağlık ben bayıldımm

Aycelce Hayat dedi ki...

herşey tadında ; evet canım fazlasıyla meşakatli. sabırlı değilim aslında ama duruma göre değişiyor işte.


yasemin ; beğenmene sevindim senin marifetin yanında benimki bişe deil :)

cecilia dedi ki...

hiçbir bilgim yoktu goblen hakkında sayende oldu, ama gerçekten el emeği göz nuru dedikleri bu olsa gerek, ellerine sağlık cnm, sabır işi..

Aycelce Hayat dedi ki...

cecilia; aynen tamamen sabır işi.

Goblenci.com dedi ki...

Hangi siteden alırsanız alın, muhakkak surette kaliteli iplik kullanılmış olduğundan emin olun. Yurtdışında bazı kitler, çeşitli marka ipliklerle değişik fiyatlara satılabiliyor.
Emek verdiğiniz bir tablonun
uzun süre saklanabilmesi, renklerde bozulma olmaması ve işlerken tüylenme yapmaması için seçiminizi yaparken iplik kalitesini muhakkak göz önünde bulundurunuz.
Saygılarımızla,
www.goblenci.com

AYSEL KAYA dedi ki...

goblenci.com ; ben sürekli bulgaristandan alıyorum, kutuların içinde iplikleri oluyor. yıllardır annem de ben de dikiyoruz ve bir problem yaşamadık ama online olarak satılan sitelerde durum nedir bilemem zaten o yüzden de bulgaristana her gidişimde stokluyorum.
bilgilendirmeniz için teşekkürler

Selbi zamanı dedi ki...

çok özendim Ayselim :) Ben de becerebilrmiyim acaba,Bulgaristan'a ne zaman giderim bilemsem de gitmeden nerden aldığını öğrenip senden ben de odama uyacak desenli bir goblen alıp kendi emeğimle birşey çıkarmak istiyorum ortaya :)

AYSEL KAYA dedi ki...

Selbişim ben bULGARİSTAN A GİTTİĞİMDE 2 TANE ALLMIŞTIM. bu sene yine gidicem galiba kesin deil ama nette de satışını yapanlar var ama bi ton çeşidi olduğu için netten almak bana mantıklı gelmiyor.

Necla Solen dedi ki...

Merhaba,
Şu ana kadar ve şimdi de baskılı goblen yaptım. 5 ay önce Bulgaristan'a gittiğimde goblen bulamadım, daha doğrusu doğru yerde aramadım ve elim boş geldi. Bulgaristanlı bir arkadaşım sesimi duydu şimdi bana goblen getirecek. şemalı goblen ilk defa işleyeceğim. fakat 1:1 mi 1:4 mi almalıyım? Yardımcı olur musun? Teşekkürler:=)
Sevgilerle...

AYSEL KAYA dedi ki...

Necla ; ilk başlangıç için 1:4 diyorlar ama ben 1:1 daha çoks eviyorum. sürekli ip değiştirmek zorundasın 1:1 de ama dediğim gibi takip etmem sanki daha kolay gibi. ben ilk olarak en küçük boy 1:4 yaptım 2 tane yapmıştım sonra direk 1:1 başladım . imkanın varsa sen de öyle yap istersen en küçük boy 1:4 ve 1:1 al onlarda kendini dene hangisini daha çok seviyorsan byük boy ondan alırsın. çünkü sabır ve zaman gerektiriyor ve yapamayacağın daha doğrusu zorlanacağın bir şey saha zor ürer :)

Necla Solen dedi ki...

Sevgili Aysel cevabın için teşekkürler:=) 1:4 'ten sipariş verdim. Ama küçük boyu yoktu. Bakalım ne olacak:=) Sevgilerle..
www.neclasolen.com

AYSEL KAYA dedi ki...

Necla ; olur olur,güzel olur :)

Unknown dedi ki...

MERHABA, GOBLEN KİTLERİNİ NASIL TEMİN EDİYORSUN. BENDE GOBLEN YAPMAK İSTİYORUM, AMA NERDEN ALACAĞIMI BİLMİYORUM.TEŞEKKÜR EDERİM

AYSEL KAYA dedi ki...

merhaba ; ben bulgaristana gittiğimde stokluyorum. online olarak internette satış yapan siteler var ama şablonları kumaş ve ip kalitesi hakkında hiç fikrim ve bilgim malesef yok.

pinar dedi ki...

Yeni goblen satış sitemiz açılmıştır: www.goblenpazar.com bilgilerinize sunulur.

ARABAMIN ÇÖZÜM ORTAĞI dedi ki...

Merhaba elinde gobleb dedikleri resimler var ama anlamadığım için bilmiyorum bana yardımcı olabilecek arkadaşlar tel 05517046102 şimdiden yardımlarını için tesekkurler

ilkay kocaimamoglu dedi ki...

merhaba, baskılı goblenlerde önce hatları nasıl işliyorsunuz?

AYSEL KAYA dedi ki...

meraba ilkay, baskılı goblen hiç işlemedim. ben tüm goblenlerimi kit halinde bulgaristandan alıyorum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...