26 Şubat 2013 Salı

MARTENİÇKA / BAHARIN HABERCİSİ


Koyukırmızı bloğu sahibinin hediyeleşme etkinliğine katılmıştım.Eşleşmeler yapıldı. Hatta ben hediyelerimi aldım bile. Benim iiçin güzel olan durum da şuydu ki eşleştiğim arkadaşım eyi reltia  hemşerim çıktı. Diğer en güzel durumsa hediyelerimin arasından marteniçka çıkmasıydı.
Ben de evde kırmızı ip arayışındaydım kendi marteniçkamı kendim yapıyım diye ama buna gerek kalmadı.

MARTENİÇKA DA NEYİN NESİ DİYENLER İÇİN ANLATIYIM;

Balkanlarda olan bir gelenek bu. 1 Mart'ta insanlar birbirlerine bu marteniçka çeşitlerinden hediye ederler. Hediye aldığın marteniçkayı takmadan önce dilek diler ve marteniçkayı takarsın. Marteniçkayı çıkartmak için iki yol var ; ya havada leylek görür çıkardığın marteniçkayı bir taşın altına koyarsın ya da çiçek açmış gördüğün ilk ağacın dalına marteniçkanı bırakırsın. Dileğinin gerçekleşmesini beklersin.

Marteniçkalar baharın geldiğinin habercisi, dostluğun,kötülükten uzaklaşmanın simgesidir.
Bu yazım vesilesiyle tüm sevgimi Bahriye arkadaşıma gönderip , tüm hediyeleri için teşekkür ediyorum.



6 yorum:

Hayal Meyal dedi ki...

güle güle kullanın :)

Aycelce Hayat dedi ki...

Hayal Meyal ; teşekkür ederim :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

ben sadece leylek gördüğünde çıkarılacak diye biliyordum. bende yaptım bir süre önce bileğime taktım.

Aycelce Hayat dedi ki...

Yüreğimin İklimi ; balkanlarda öyle canım ama burada her ilde leylek görmek mümkün olmadığından sanırım çiçek açmış ağaç da denmiş .

Mesut Mehmetali dedi ki...

Sizde ozel dostlarınıza bizim aracıligimiz ile martenicka gondere bilirsiniz.
İnstagram ; martenickam
Facebook ; martenickam

Siparis,bilgi ve iletisim icin;
Martenickam@gmail.com
(Yakın yazaman da ' martenicka.com ' ile web sayfamizdan her yil duzenli olarak almanizi sagliyacagız.ve sevdiklerinize de sizin adıniza biz gonderim yapabilecegiz.lutfen takip te kalın.)

Mesut Mehmetali dedi ki...

Buyrun takip edbileceginiz guzel bir sayfa :)
https://m.facebook.com/Martenickam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...