10 Nisan 2013 Çarşamba

HAMİLELİK 36.HAFTA


Gün itibariyle çekilmiş fotom ahan da budur :) Günden güne ben ağırlaştığımı hissediyorum. Bir süredir prensesimiz bizi üzdü. Ben ne kadar yediğimi düşünsem de prenses yediklerime burun kıvırmış olcak ki biraz küçük kalmış. 10 gün önceki kontrolümde haftalığına göre 2 hafta geriden geliyor bebeğin küçük kalmış hadi bakalım şuraya git şuna bakalım buraya git buna bakalım derken tüm günüm acaba problem mi var ne olcak şimdi napcaz endişesi bizi baya yordu. O gün yaşadığım stresi hamileliğimin hiç bir döneminde yaşamadım. Annelik böyle bir şeymiş demek ki.
10 gündür de düzenli olarak protein ağırlıklı beslenerek ,abur cuburu en aza indirerek yediğim onca şeyin karşılığını bugün aldım. 10 günde +330 gr aldırabilmişim bebeğimize.Böyle devam edersem sıkıntı biraz daha da ortadan kalkacakmış. Bakalım haftaya neler olacak.

Genel olarak hamilelik sürecinden bakarsak etrafımda şöyle olur ,böyle olur sen şunu yap bunu yap diyenlerin hiç biri çıkmadı arkadaş. Her anne başka yaşıyor hamileliğini. O yüzden benden size tavsiye olabilecek en iyi şey şu ki sağa sola kulağını kapa mümkünse at gözlüğünü tak ,keyfini çıkar.

Ama yine de şu sıralar bendeki değişmelerden biraz bahsediyim ki aranızda da benzer durumları yaşayanlar varsa aa bende de olmuştu desin, ya da ileride hamilelik sürecinde karşılaşırsa bu döneme ait olduğunu bilsin.

*Öncelikle artık sonlara yaklaşıldığı için taşınan yük arttığı için ve benim prensesim yerleşim olarak biraz aşağıda olduğu için sinirlere baskısı biraz daha fazla ve bu yüzden sol bacağımda kasılma mevcut. Otururken,yatarken turp gibi olduğunu sanıp şurdan bir kalksam Bağdata kadar koşarım diye aklınızdan geçirebilirsiniz ama daha yattığınız yerden başınızı bile kaldıramayabilirsiniz :) Neyse Bağdat'a olmasa da evde odadan odaya geçerken bile bacağım yüzünden aksıyorum,canım da acıyor biraz ama yapcak birşey yok prenses için o bacakla Bağdat'a uçarım ben :)
*Yine bebeğin büyümesi yükün artması dolayısıyla diğer organlar sıkışıyor,malum. Midedeki yedikleri tutan kapakçık tam kapanamadığı zamanlar olduğundan yediklerin geri gelmesi  tabiri / ya da yanma hissi olasılığı yüksek.
*Ahh o horul horul öğlene kadarki uykular.Anca rüyanda görürsün Aycel'im :)  Sık sık tuvalete gitme gece/gündüz.  Kapa gözlerini uyursan geçer desen de yook ya kalkcaksın ya kalkcaksın.
*Hemen saniyede yorulup nefes nefese kalma da cabası. Akciğerler sıkıştığı için eskisi gibi çalışamıyor ve ufak bir hareketinizde nefes nefese kalmanıza sebep olabiliyor.

Bu liste böyle uzar gider. Benim şu sıralar en çok şikayet demesek de canımı sıkan ,beni yoran durumlar bunlar.

Umarım Allah herkeze en güzel hamileliği yaşatır,sağ salim bebeklerine kavuşturur.

18 yorum:

Aktuelmoda dedi ki...

Eee bişi kalmamış ki,sağlıkla gelsin prenses.Çantanı en kolay yerde hazır et,tatlım ;)

AYSEL KAYA dedi ki...

aktuelmoda ; hazır hazır canım :) dün hazırladım ama içim çok tuhaf oldu. :)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

canım yaa kıyamam sana inşallah sorunsuz bir şekilde sağlıkla ve mutlulukla prensesini kucağına alırsın

herşey tadında dedi ki...

36 haftamı
kafam karıştı şimdi
sen 10 15 güne doğummu yapcaksın
aa kız kaç hafta sürüyor bu hamilelik
9.aydasın sanırım değilmi?
hadi hayırlısı ben bile heyecanlandım ne çabuk bitti
birde bebiş normal doğarsa ohh şükür işte;)
bebişin bence gayet sağlıklıdır takma kafana dediğin gibi rahatça tamamla bu süreci öptüm kocaman

AYSEL KAYA dedi ki...

Boşnak kızı; inşallah canım inşallahh,


herşey tadında ; 40 hafta olarak hesaplanıyor canım. normali öyle ama tabi aceleci çıkarsa şu önümüzdeki haftadan sonra heran gelebilir gibi :) inşallah hemen gelmez iyice büyür normal doğar.

Çiğdem SEVİNÇ YILMAZ dedi ki...

Ayselcim Allah hayırlısıyla sağlıkla kucağına almak nasip etsin canım :) Takma kafana herşey yolundadır sen kendini üzmemelisin şarkı söyle prensesine bebekler annelerinin sesini duyduklarında kendilerini güvende hissederlermiş hep konuş onunla :) bir yenidoğan hemşiresinden tavsiye ;) yardımcı olabileceğim bir konu olursa seve seve yardımcı olurum canım

AYSEL KAYA dedi ki...

Çiğdem ; canım çok teşekkür ederim, olabildiğince takmamaya çalışıyorum çk az bir zaman kaldı zaten de çok koonuşşma ve şarkı söleme durumumuz yok , hele ki şarkı söyleme hiç yok. yazık çocuk erken doğar bu kabustan kurtulmak istiyorum diye :) o derece kötü sesim :)

İki Şehir Bir Meryem dedi ki...

Canım benim kıyamam ben sana ya. Annelik ne zor bir şey, inşallah bir an önce alırsın bebişini kucağına ..

Makyajlı Haller dedi ki...

Şimdi hamile olduğun belli olmuş Aysel'im. Eminim zordur ama çok güzel görünüyorsun :)
Zamanı gelince güzel kızını sağlıklı şekilde kucağına alman dileğiyle...

pembe mor alg dedi ki...

ay Asyam kocaman olmuş tipini yedğim

öznur dedi ki...

çok şeker olmuşsun Aysel'cim az kaldı bebeği kucağına almana heyecanını tahmin edebiliyorum üstelik bu son günlerde hem saydığın problemlerden hemde heyecandan günler geçmez Allah kolaylık versin:)))bebeğini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah....

cecilia dedi ki...

az kalmış ne güzel cnm hamilelik sabır işi gerçekten allah tüm kadınların yardımcısı olsun zor ama en güzel duygu, isteyen herkese versin..

AYSEL KAYA dedi ki...

iki şehir bir meryem ; inşallaah canım :)


makyajlı haller ; Handanım cansın ya çok teşekkür ederim :)


pembe mor alg ; Duygucan senin tipişini de görces inşallah :))


öznur ablacım çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. :)

cecilia ; amin canım ,dediğin gibi zor ama her kadının tatması gereken bir duygu. Allah isteyen kimseden esirgemesin

tubitos dedi ki...

canım çok tatlı görünüyorsun. o kasılmalar bende de oldu 2 hafta önce oturup kalkarken çığlık atıyordum resmen. amma geçti çok şükür. dediğin belirtilerin hepsi bende de var. allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin ikinize de maşallah

AYSEL KAYA dedi ki...

tubitos ; herşey bir kenera da bacağımdaki kasılma yürümemi engelliyor tek sorunum o şuan beni zorlayan . inşallah geçer en kısa sürede .

Tick Taq dedi ki...

36 haftalık gebelik ve diğer haftalarda anne ve bebekteki değişimleri kolayca öğrenmek için... http://www.ticktaq.com/36haftahamilelik.php

Tick Taq dedi ki...

36 haftalık gebelik ve diğer haftalarda anne ve bebekteki değişimleri kolayca öğrenmek için... http://www.ticktaq.com/36haftahamilelik.php

Zeynep Gökçe dedi ki...

Harika bilgiler var burada. Sizde çok şirin çıkmışsınız ve hamilelik çok yakışmış :) Bekliyorum bende hamilelik için yazılar yazıyorum. hamile kalmak için ne yapılmalı

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...