7 Mayıs 2013 Salı

EMZİREN ANNE BESLENMESİ // YARDIIIMMM


Miniğimizle günler hızlıca geçiyor.Bugün 11.günü geride bıraktık bile ve bu 11 günde 3kg300gr olarak doğumdan bugüne  115 gr almış durumda.
Her günü bir öncekinden farklı.Geçen hafta  yediğini primasına dolduran minik bu hafta ıkınmaktan Hamdi Alkan'ın Gazman tiplemesi gibi dolanıyor . Öyle bir vicdan azabı ki bu benim için ;  gaz yapacak ne yedim de böyle oldu diye içim içimi yiyorum.
Gaz gıdermez için de bir ton laf var. En komiği de şu ki internette farklı sayfalarda bir yiyeceği gaz yapan olarak adlandırmışken başka sitede emziren anneler için birebir gibi yazılar da var.
 Hal böyle olunca şu miniğimin kıvranışlarını azaltmak için yardımınıza ihtiyacım var.
TECRÜBE SABİTTİR diyip yapabileceğim ,sizin deneyip memnun kaldığınız yöntemleri benimle paylaşırsanız sevinirim.
Şimdiden hepinize teşekkürler.

(*Yorumlarınıza tek tek cevap veremeyebilirim. Ne olur kusuruma bakmayın.) 

12 yorum:

gonca t. dedi ki...

Canim aslında senin yediklerinin bebeğe gaz yapması tıbben pek mümkün değil ama inaniyoruz işte,popusuna pamukla zeytin yağı sürebilirsin,ellerini ısıtıp karnini ovabilirsin,bacaklarını hafifçe karnina ititerek yardımcı olabilirsin,çok zor durumda kalırsan saf zeytinyağını çay kasıgindan biraz az miktarda içirebilirsin son olarak maydanozu suda kaynatip o sudan biraz içirebilirsin..

herşey tadında dedi ki...

allahım şuna bak gözünü açıp
bize poz vermiş;)
canım ben anne değilim ama
kimyonu suda bekletip içirmiş hep esra erol ve gaz için birebir herkese tavsiye ediyorum demişti
naçizane bir fikir
ama gazsız çocuk olmuyor yani duyduğum kadarıyla;)

UPTO SİBEL dedi ki...

Valla bize gaz damlalarindan baska fayda eden hic bisey olmasi. Zinco diye bir damla var. Bitkisel oldugu yaziyo. Hem gaz sancisini hem kabizligi gecirdi bizimkinin. Basa cikamadigin zaman bi dene derim

gonca t. dedi ki...

Bu arada kabız olabileceğini de düşündüğüm için zeytin yağı önerdim,kabız değilse kullanma canım :)

Çiğdem SEVİNÇ YILMAZ dedi ki...

Ayselcim bebeğinin karnına zeytin yağıyla masaj yapabilirsin , ütüyle ısıtılmış bir bezi karnının üzerine koyarak masaj yapabilirsin sıcak kaslarında ki gerginliği giderir ve kan dolaşımını hızlandırır sen bol bol rezene çayı içebilirsin rezene çayı sütünle beraber bebiğine geçerek gazın giderilmesini sağlar senin yediklerinde etkiler ama belli bir aya kadar tüm bebeklerde bu gaz sancıları mutlaka oluyor az ya da çok fazla üzme kendini arada ılık duş aldır inşallah işe yarar bu söylediklerim canım Allah acil şifalar versin

AYSEL KAYA dedi ki...

KIZLARR ;tavsiyelrinizin bir kızmını uyguluyorum bir kısmını da uygulucam bakalım inşallah daha az sancılı atlatırız bu dönemi.

BOŞNAK KIZI dedi ki...

maşallah yaa nasıl güzel bir bebek tam prenses :)) pıtı pıtı yürüyeceği günleri de görcez inşallah :)) Allah kolaylık versin canım inşallah bir an önce geçer

İrem Sağlam Ergün dedi ki...

Bebeklerin cogunda ayni problem var aslinda yediklerinle alakali olmayabilir. Bio gaia adinda bir damla var gaz sancilarina birebir ve cocuk doktorunun tavsiye ettigi bir damla . Benim oglum 7 aylik yaklasik 5ay boyunca kullandim ve cok iyi geldi denemekte fayda var derim. Allah kolaylik versin zor zamanlar ama duzene gircek insallah

AYSEL KAYA dedi ki...

İrem ; ben de başka bir damla kullanıyorum ama daha 13 günlük olduğu için doktorlar tam ölçek vermiyorlar ondan hala gazla cebelleşiyoruz :) :(

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

oooy çok tatlısınız maşallah size,kuzum gıda bölümünü bitirmiş biri olarak sana diyeceğim o ki sakın ola yok onu yemen gaz yapar bunu yeme gaz yaparlara takılma,senin alacağın her besin öğesi sütüne geçicek ve dolayısı ile bebişine,eğer bağışıklık sistemi güçlü ve gelişimi normal bir çocuk istiyorsan soğanınıda yiceksin,nohutunuda fasulyenide kuru baklagillerini yada her ne ise herşeyden ölçülü olarak azar azar yiyeceksinki bebeğinde tüm elzem olan besin öğelerini yeterli miktarda alsın,ben hamileykende emzirirkende herşeyi yedim bulgur pilavıda yedim üzerinde yeşil mercimekli yanında soğanı ile aceyip süt yapıyo zaten nohutunuda her bişeyi yedim benim bir tandığım ise yok o gaz yapar yok bu gaz yapar diye protein kaynaklı hiç birşeyi tüketmediği için malesef çok sorunlar yaşadı ve çok sık hasta oluyordu doktoruda yanlış beslenme uyguladığını söylemiş,maşallah bak benim dolunay senede bir kere hasta olur sadece ve çabuk atlatır gelişimide çok hızlı,bağışıklık sistemi çok kuvvetli niye herşeyi yedim çünkü,yemeklerine kimyon atarsan gazı alıyor ve her emzirmeden sonra mutlaka bebeğinin gazını çıkartmayı unutma,bunu kucağına alıp ayakda gezdirerek yaparsan hareket halinde olduğu için daha kolay atar gazını,ve üşütmemeye dikkat et,özellikle ayaklarını sen üşütürsen sütüne buda yansıyor bebeğinde aynı şekilde sıcak tut,diğerlerinide arkadaşlar eklemiş zaten,ha birde rezene çayı iç,mutlu ve sağlıkla büyüyün inşallah kuzum

öznur dedi ki...

çok şekersiniz:))) benim kızımda doğduğunda gaz ve kabızlık sorunu benide babasınıda ağlatacak durumlara getiriyodu.... Bizede doktorumuz bir kovanın içine sıcak su koyun (tabiki bebeğe göre sıcaklıkta) ve içine koyup bekletin demişti zaten temmuz ayıydı biz herseferinde bunu yapıyoduk biraz rahatlıyordu....

AYSEL KAYA dedi ki...

Özlem ; Ya canım ben senin yorumunu okudum da cevap yazmayı atlamışım kusuruma bakma. bugün senin söylediğin beslenmeyle ilgili şeylerin aynısını doktorum da söyledi. ben hep yemedim gaz olcak die ama artk yicem :)

Öznur; şuan cesaret edemem ona hergün yıkıyoruz hapşurup duruo :) braz daha havalar sıcaklasın ozaman yaparım :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...