27 Eylül 2013 Cuma

HAMİLELİK // DOĞUM // VE SONRASINA DAİR DENEYİMLERİM BURADA


:) Benim bu koca göbek hallerimi hatırlayan var mı? (36 haftalık Aycel )

Evet en çok soru aldığım ve aslında çok önceden yazmam gereken bir yazı bu.Zamanı şimdiyeymiş. Umarım yardımcı olabilir,merak ettiğiniz sorulara cevap bulabilirim.

HAMİLELİK

Hamilelik 3 döneme ayrılır ve bu dönemlere trimester denir. Genel olarak bilinenlerin aksine kendi yaşadıklarımı anlatıcam burada . Bu sizde de aynı şeyler olacak anlamına gelmiyor.Çünkü her bebek farklıdır ve bebeğin anneye yaşattıkları da farklı. Bu yüzden Aycel de böyle olmuş bende niye yok benim ki mor patlıcan mı demeyin :) Kafanıza takılan en ufak şeyi de doktorunuzdan öğrenin. İnternetteki bilgiler sizin için doğru olmayabilir.

1.trimester dönemi  ; (0-3 ay)

Bizim için Asya çok güzel bir zamanda geldi. Beklenen bir bebekti ve annemin dualarının kabulu oldu. Hemen kısaca hikayemizi anlatıyım. Son zamanlarda çalıştığım iş yerinde işler çığrından çıktı. İşi bırakmaya karar verdim ve o dönemde de annem kadın hastalıklarından ameliyat olacaktı.Ki oldu da ve ben de ona bakmaya Antalya'ya gittim. O dönem işlerin ,hayatın sıkıntısı beni fazlaca boğmuştu ki gecikmenin bu sıkıntıdan olduğunu düşündüm. Annem ısrarla bir bak bakalım belki hamilesindir ısrarlarına yok yaa nerdeee die cevap verdiğimde içimdeki minik kalbin çırpınışlarından bir habermişim..VEE mutlu son ;  evde annemin hasta yatağındaki gözyaşları '' Allahım benden aldın kızıma verdin!'' sözü hiç aklımdan çıkmıyor.
Aslında ne kadar da doğru söylemiş. Allah kimseye isterken aratmasın.

Neyse hemen ertesi gün doğruluğunu kanıtlamak için kan tahlili yaptırmaya gittim. Yine pozitif. Ben sanki bir yakınımın hamile olduğunu duymuş tavırdayım .Şoktan olsa gerek beynim bulanık ne oluyo yaa nerdeyim ben havalarından ağzımda ufak bir sırıtma dolanıyorum ve o bulanık kafayla 3 hafta kadar yanılmıyorsam hastaneye kontrole gitmedim. İlla İzmir'e gelince gitcem. 
Nese bu arada ben anneme bakmaya gitmiştim di mi? :)) Durum böyle olunca babam hem anneme hem bana baktı desem yeri. Portakalım ikimize de prensesler gibi baktı :)  *Portakal ; babama küçükken taktığım lakap.

Neyse işin hikaye kısmını ilerde hatırlayamazsam döner okurum diye uzunca yazdım.Gelelim ilk 3 aylık döneme. En riskli dönem bence bu dönem. Halk arasında sıkça konuşulduğı gibi bence bir miktar doğruluk payı da olan ilk dönemdeki düşüklerin fazlalığı. Çok hassas olunması gereken bir dönem.Ağırlık kaldırmaktan uzak durmak gerek.
Ben bu dönemde doktorların söylediklerinin aksine mide bulantılarını sabahları yaşamadım. Sabahları daha yoğun olduğu söylenir. Sabah ve öğlen bir problemim yoktu ama akşam yemekleri kabus gibiydi. İnanılmaz koku hassasiyeti yaşadım.Midem öyle bulanmadı.öğürüp istifralar da olmadı pek.Ama o yemek kokularından akamları 4-5 parça çubuk krakerden başka bir şey yiyemedim ve 63 kg başladığım bu sürece ilk üç ayda 59 kiloyla biitirdim. 

İlk 3 ay herhangi tıbbı ya da dermokozmetik hiç bir kimyasal// ilaç kullanmadım.
Planlı hamileliklerde hamilelik öncesinde folik asit kullanımı başlanır ama ben hamileliğimi öğrendikten sonra doktorun yazdığı ilacı kullanmaya başladım.3.aydan sonra da içinde folik asit de bulunduran ve onun dışında zilyon tane vitamin mineral ıvır zıvır bulunan bir hap içmeye başladım.

Bu dönemde aynı zamanda tarama (2'li , 3'lü ve ya 4'lü) testleri de yapılır.Önemli bir durumdur sakın aman ne gerek var demeyin.

2.trimester dönemi ;  (3-6 ay)
Bu dönemde genelde cinsiyetler öğrenilmiş olunduğu için hummalı bir çeyiz alışverişine giriliyor. :)
Koku hassasiyetleri bulantılar geride kalıp içerdeği minik kalp açım açııım diye bağırıyor :) Benim bu dönemde öyle bir iştahım açıldı ki ........ :)
Ben bu dönemde inanılmaaaazz derecede baş ağrısı çemiştim. Kronik ard arda süren ağrılar.. Bebeğin yerleşimi biraz aşağıdaydı ve düşük riskim vardı tüüm bu süreçler ve çok dikkatli olmam gerekiyordu. Ben ne kadar dikkatli olup kendimi yormasam da sol kasığımda da genelde ağrılar vardı.Aynı zamanda sırtımda da.Yük arttıkça da bu ağrılar arttı. Ve tabi artık hemen yorulma dönemi de başladı. mutfağa git gel gören 10 km koştun sanır :)
Heee bir de öyle bir uykucuydum ki :)
Bu dönemde blogda da paylaşmıştım bizi çok üzen bir durumla karşılaştık ki bir çok bebekte ilk dönemlerde görülüp sonradan yok olan bir durum. Kalbinde beyaz leke. :( Bir çok kalıtsal hastalığın belirtisi olabilirmiş.Uzunca anlatmıyım ama çok şükür bir şeyimiz yok 


3.trimester dönemi ;  (6-9 ay)
* Ben 6.ayın başındaydı yanlış hatırlamıyorsam şeker yüklemesi yapıldı ve problem çıkmamıştı. Aynı zamanda bu dönemde artık doğuma hazırlık için kan ilacına başlamıştık.
*Bu dönem benim eeenn zorr geçirdiğim dönem. Bahsettim ya bebek aşağıdaydı ve yüküm arttıkça sol bacağımdaki sinire olan baskısından dolayı kasığımda inanılmaz bir ağrım oluyordu. Oturduğum yerden kalkmam için ve yattığım yerden dönemem ya da kalkmam için bir kaç çığlıkla gözyaşlarımı feda etmem gerekiyordu ki günlerce o ağrıyı çekmek doğum ağrısından daha fena illet bir şey.Bu durum yüzünden de normalde gebelere son dönemde bol bol yürüyün merdiven inin çıkın derler ki normal doğum süreci için ortam sağlansın diye ama benim istirahat etmem gerekiyordu.
*Bu ayda ben bol bol Asya'nın odası için, kıyafetleri için kafa patlattım. 
Doğuma yaklaştıkça aslında heyecanım artsa da sağa sola kulağımı kapadım ve kendimi doktoruma adadım. İnternetten araştırmadım ve sağa sola sormadım.Bilmek ,korkmak istemedim. Normal doğum istediğim için duyduklarım korkutursa vazgeçerim diye sadece doktorumu dinledim.
*Kıpırtılardan hiç bahsetmedim di mi? Dışardan bakınca dalgalarla sörf eden okyanus misali bir oda bir burda beliriveren hareketlerle bazen güldürüp kalabalıkta beni çok utandırdı :)
*Biraz psikoloji diyim ; ne lanet bir şey . Bazen öyle afralar öyle tafralardaydım ki kendi kendime bile küstürürdü bu tripler :) Ama lohusalık depresyonu daha beter ben diyim! :)


DOĞUM
Mucize. Başka bir açıklaması yok bu olayın. Çok derin. Çok hassas bir okadar da kusursuz.
Aslında benim en çok soru aldığım konu bu . Ama anlatıp anlatmamak konusunda çok kararsızım ve sanırım anlatmıcam. Her anne özel yaşasın  diye. Sadece kısaca özele girmeden şunları söyleyebilirim ;
*Normal doğum yaptım ve çok şanslıydım ki o manyak lanet suni sancıyı saatlerce çekmedim.
15:30 yatışım yapıldı hazırlıklar vs derken 16:56 da Asya dünyaya geldi.Biraz daha gecikseydi eminim vazgeçmiştim. Acıdan bir ara '' vazgeçtim ben yapmıcam banane '' diye ağladığımı biliyorum :) Ama benim kadar şanslı olamayanlar malesef o acıyı saatlerce çekiyorlar. Allah tüm anne adaylarına sabır kuvvet versin.

En önemli şeyi de söyliyim EPİDURAL'SSİZZ normal doğumdu benimki. Çok acı çeksem de ağrı eşiğim oldukça yüksekmiş ki şükür epidural yapmadı doktorum. Geçenlerde bir yerde okumuştum doğum anında annenin çektiği acı bilmem kaç desibelmiş ve o da tam 20 kemiğin aynı anda kırılması kadar acı verirmiş. :S
 Neyse MUTLU SON ; Asya'cık dünyaya tepe taklak geldi , dudakları büzük büzük ağlaması hep gözümün önünde. .........

Çekilen onca uzun yük, doğumdaki acılar sancılar herşey sadece 1 saniyede uçup gidiyor. ..

-Allah tüm minikleri hayata tutundursun..

HASTAHANE ÇANTAMDA NELER VARDI

Geçmiş zaman çok ayrıntılı hatırlayamıyorum ama yine de aklıma gelenleri yazayım ;

-1 adet hastahane çıkış seti ( Ben 4 parça olanlardan aldım,içi için de ayrı satılan içlik zıbın almıştım)
  Ne olur ne olmaz diye de yanımda bir parça takım kıyafet daha bulundurdum.
-Annenin isteğine göre emzik. Benim için emziğe alışmasında bir mahsur yoktu ki ilk emzirmeden sonra hemen tıktık ağzına. Bizimki de hiç yadırgamadı.
- Yanılmıyorsam her ihtimale karşı diye 10 tane bebek bezi
-Alt temizliğinde kullanmak için ıslak mendil
-Bebekler için 2 parça ağız mendili
-Battaniyesi
-Ne olur ne olmaz diye biberon


-Kendim için bir tane elbise, bir tane pijama
-Hijyenik ped
-Yedek iç çamaşırı,atlet
-Göğüs pedi,göğüs  ucu kremi ( hastanede kullanmamıştım)
-Ben çook terlemiştim ama ne olur ne olmaz diye çorap hırka da almıştım.

Şimdiilik aklıma gelenler bunlar.Netten daha kapsamlı araştırma yapabilirsiniz.

DOĞUM SONRASI EVDE


İşte en güzeli,en farklısı,en şaşkını, en psikolojik manyağı,en sevgi yumağı, en cennet kokulusu ve daha fazlası bu dönem.. Çok bir şey söylemicem artık zaman zaman Asya ile olanları paylaşıyorum zaten.
Burda söylemek istediğim tek şey  ; İYİKİ !

--ALLAH TÜM EVLATLARIMIZI ANALI-BABALI BÜYÜTSÜN ,DİLEYENİ DE ARATMASIN--






2 yorum:

tuğçe öztürk dedi ki...

anlattıklarını okurken yakın geçmişim aklıma geldi.benimde oğlum 6 aylık şuan.allah hepimizin çocuklarını bağışlasın...dünyanın tarifsiz en güzel şeyi...

AYSEL KAYA dedi ki...

TUĞÇE ; canım çok özür dilerim, yorumuna cevap vermeyi atlamışım şimdi geçmiş yazılarıma bakarken farkettim.. Allah evet hepimi<in çocuklarını bağışlasın.sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...