14 Ekim 2013 Pazartesi

BAYRAMA İKRAMLIK BAKLAVA YAPIMI

Bayram arifesinde size çook kolay bir baklava yapılışı gösteriyim.
Resimler şeker bayramından. Göstermek bu bayrama  nasipmiş.

Öncelikle yufkamız baklava yufkası hazır marketlerde satılanlardan.
Tek kat yufkayı önümüze serip , örgü mevsimi de daha açılmamışken bir tane şişimizi alıp 2-3 parmak kalınlığındaki mesafeye resimde görüldüğü gibi koyup o hizadan yufkayı içe doğru kıvırıyoruz.



Kıvırdığımız şerit üzerine iç malzememizi serpiyoruz.İç malzemesi için kullanmak istediğiniz şey size kalmış biz fındık kullandık.



İç malzemesini koyduktan sonra ne çok gevşek ne çok sıkı orta kararda şişin üzerine yufkanın ortasına gelene kadar sarıyoruz ve bıçakla kesiyoruz.




Sonra aşağıda gördüğünüz gibi şişin üzerindeyken iki tarafı birbirine yaklaştırarak sıkıştırıyoruz.



Şişten yufkayı çıkarıp yuvarlıyoruz vee tepsiye dizdikten sonra fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Fırınlanma işi bitince şerbeti döküp afiyetle yiyip misafirlerimize ikram ediyoruz.




Bumerang Ödülleri Oy Ver!



İYİ BAYRAMLAR

10 yorum:

Swotpisces dedi ki...

offf, offff süper...

biricitconsungunlugu dedi ki...

harika gorunuyor cok pratikmiş:)
mimledim seni bu arada:)

Rengarenk Daphne... dedi ki...

Pratik ve güzel bir tatlı bunun için ince oklavalar var annem ondan almış bana arada yapıyoruz bizde ellerine sağlık seninkilerde çok güzel görünüyor

мaᖱaмe кoкoş dedi ki...

Bende seviyorum bu tatlıyı kıvırma drler bizdede çok şahane afiyet olsun :-**

Denizin Yıldızı dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyorlar, hamaratsınız sanıyorum ki, blogunuzda daha fazla vakit geçirmeye niyetliyim :)
İyi Bayramlar!

Guzel E-zade dedi ki...

Tam yemelik nam nam nam

hayalperest dedi ki...

çok harika görünüyor ! :) bu baklava yufkalarını her yerde bulabilir miyiz? banada beklerim mutlaka :)

AYSEL KAYA dedi ki...

swotpisces ; :)))


bricit ; teşekkürler canım en kısa zamanda yapmaya çalışıcam


daphne ; evet canım biliyrum o oklavaları da işte pratiklik oklavası olmayanlar için öneri olsun istedim


kokoş ; :) valla adını bilmiyorum canım da baklava dedim ben :)


deniz ; canım bloğuma hoşgeld,n güzel yorumun için teşekkürler, pek hamarat sayılmam arada yaparım böyle şeyler :)


güzel e zade .; buyur canım birlikte yiyelim

hayalperest ; genelde büyük marketlerde satılıyor canım mahalle bakkallarında bulunmaz.

herşey tadında dedi ki...

maşallah Aysel
ellerine sağlık
nefis olmuş çokta pratikmiş yaww

AYSEL KAYA dedi ki...

gözdecim teşekkür ederim çok çok pratik valla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...