21 Ekim 2013 Pazartesi

EK GIDA'YA GEÇTİK // NE YİYİP NE İÇİYORUZ // + // YALNIZ KALINCA MİMİ


Bizim bıdık büyüdü de bizlerin yemeklerine bile saldırmya başladı . Resim bunun kanıtı . Katı gıdaya geçtik ama onun gözü tam katılarda. :)

Gelelim asıl konumuza ; Asya 5 buçuk aylık oldu. Gelişimi oldukça iyi (Maşallah), malesef ki sütümün yeterli olmayışından 5.ayda ek gıdaya başladık. Bir ay kadar daha sadece anne sütü alsın isterdim ama üzülmüyorum çünkü uykularımız düzene girdi. Demek ki bebek doymuyormuş ki sık sık uyanıyormuş diyorum .Şimdi de uyanıyor ama eskisi gibi değil çok şükür.

İlk zamanlar doktorun verdiği listeye göre hareket edip, ilerleyen günlerde listeyi kendimizce farklılaştırarak Asyacığın pupasını doyurmaya çalışıyoruz.

Doktorun önerdiği liste şu şekilde ;

*Sabah saat 07:00  = Anne sütü
*Saat 10:00 = Kaşık maması , 6.aydan sonra kaşık maması yerini kahvaltı alıcak
*Saat 13:00 = Anne sütü
*Saat 16:00  = Yoğurt
*Saat 17:00  = Sebze çorbası
*Saat 22:00 = Anne sütü


KAŞIK MAMASI OLARAK VERDİKLERİM ;
*Bulgaristan'dan gelen muhallebiler. Meyveli,tahıllı, vb.
*Meyve püreleri
*Pirinç unu ile hazırlanmış muhallebi,

===Yoğurt eğer tazeyse ekşi deilse biraz yiyebiliyor , eğer içine pekmez katarsam lüpletiyor :)
Pekmezi de bir tanıdık köyden getirttik. Satın aldığımız pekmezle alakası yok, bin kat daha güzel.

SEBZE ÇORBASI OLARAK VERDİKLERİM;

Öncelikle bir kaç gün sadece patates ve havuçla başladık.
*Yarım patates ve orta boy havucu biraz su ilave ederek haşladım ve suyunu atmadan suyuyla birlikte mikserden geçirdim.Doktorun verdiği liste de olmamasına rağmen zorluk çekmemesi adına içine biraz da zeytin yağı kattım.
Bebekler sebzelere zor alışır önce meyveyle başlayın diye duymuştum.Asya tam aksine sebze çorbasına bayılıyor. Meyveler konusunda biraz sıkıntı yaşıyoruz.

Biraz zaman geçince sebze çorbasını haşlarken içine küçük bir soğan da kattım fakat mikserden geçirirken soğanı ayırdım. Sadece suyuna tadı karışmış oldu ama pırt pırtt sesleri gün içinde fazlasıyla duyduk :)

Bir kere de havuç/patates/ domates üçlüsünü denedik. Öyle de çok sevdi.
Havuç patates ve pirinç de çok sevdiklerinden ki pirinç tok da tutuyor.
Şimdi sıra kabak da en kısa sürede kabaklı bir çorba da yapıcam. Eminim onu da çok sevecektir.

Bunların dışında dediğim gibi cam rendede ya da haşlayarak hazırladığım meyve pürelerini yemekte biraz zorlanıyoruz. Ben de meyve filesi aldım ve kabuğu soyulmuş parça meyveyi fileye koyup veriorum.Hem damaklarını kaşımış oluyor hem de vitamin almış oluyor.

Şimdilik aklıma gelenler bukadar . Merak ettikleriniz ya da tavsiyeleriniz için yorum kutusu sizleri bekler.





Sevgili YASEMİN beni mimlemişti.Çok kısa olacağı için hemen bu yayının altına ekliorum.
Konumuz ''EVDE YALNIZ KALINCA?''

Ahhh ahh imkansızın imkansızı :) Bebekle yalnız kalma ihtimalim çok az oluyor ve inanın o yalnız kalmalardan ben hiç hoşlanmıyorum. Çünkü evin dağınıklığı,bulaşığı,çamaşırı,ütüsü ,temizliği beni beklemiş oluyor :s Kabus :) Bunların dışında fırsat yaratbilirsem hemen bloğa ışınlanıyorum. Sosyal hayatım ve yalnızlığım bunlardan ibaret. Kimse yerimde olmak istemez :)
Teşekkürler  bricit :P



6 yorum:

dilek ağacı dedi ki...

bizde oğluşa ek gıda vermeye başladık.yoğurt ve meyveyi sevdi biraz sebze çorbasıyla arası yok.gerçekten geçiş aşaması zorlayıcı,allah hepimize kolaylık, bebişlerede iştah versin.sevgiler.

tuğçe öztürk dedi ki...

bende yaklaşık 2 aydır ek gıda veriyorum.biz bayağ alıştık katı gıdalara kelle paça çorbası içiyor benim oğlum:)

makyaj kelebeği dedi ki...

Ne yedirsem günlerin hayırlı olsun canım:)
Anne sütü konusunda Asyacığın sesine kulak vermeni öneririm. Aralar çok açılırsa tamamen bırakabilir emmeyi.
Birde yoğurt içine pekmez kesinlikle tavsiye etmiyorum çünkü pekmezin yoğurt içindeki kalsiyumu kırdığını biliyorum.
Çok çok öperim canım.kolay gelsin :)

Selma's world dedi ki...

hah ha ha tavuğa saldırmış :) Allah yardımcın olsun cnm.

Kybele Renkleri dedi ki...

Oyy maşallah, mamalara saldırmaya başlamış minnoş :) Yerim ben onu..

Oyumu sana verdim canım, inşallah kazanırsın :))

AYSEL KAYA dedi ki...

dilek ağacı; bizde tam tersi canım sebze çorbasını çok seviyor


tuğçe ; ohh yarasın kan can olsun :) 6.aydan sonra biz de etlere kemik suyuna çorbalara başlıcaz

makyaj kelebeği ; ah be canım valla yoğurt konusunda napcğımı bilmiyorum her kafadan ses çıkıyor . pekmez ev yapmı olduğu için içim rahat başka türlü yemiyor çünkü :s


selma canım vallaahi amiiinn canı gönülden Allah yardımcım olsun :)


Kybele renkleri; canım evet mutfağa girince ağzını açıyor masada birşey görmese bile sakız çiğner gibi bişiler yapıyo :))) teşekkürler desteğin için beni çok mutlu ettin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...