27 Aralık 2013 Cuma

PRATİK MEYVE SOSLU CHEESECAKE


Asya'nın diş buğdayında yapmak için aldığım ama hastalık girince ertelediğimiz buğdaya kadar da dayanamadığım için geçenlerde bu cheesecake i yaptım. Çok mu çok basit. Almanız gereken Dr.Oetker in meyveli sosu ve  cheesecake yap'ı.
Taban için 1buçuk paket petivör bisküviyi robotta un haline getiriyorsunuz. Tarifte 75 gr yazıyor ama 1 buçuk paket bisküvi için az geldi biraz daha fazla tereyağını eritip bisküvilerle karıştırıp birbirlerine tutunmalarını sağlıyoruz. Dağılmadan birbirlerine yapıştıktan sonra  elinizde olan kalıbın tabanına bisküvileri yerleştiriyorsunuz. Ben kenarı bağımsız daralıp genişleyen kek kalıbımı kullandım ki işim bitince rahatlıkla kenarlarını bozmadan çıkarabileyim.



Sonra cheesecake yap tozunu soğuk sütle 3 dk çırpıyorsunuz.Dilerseniz kıvamı arttırmak için labne de kullanabilirsiniz ama ben kullanmadım. Bisküvilerin üzerine de karışımı yayıp 2 saat buzdolabında bekletiyoruz.


Süre sonunda meyveli sosumuzu hazırlayıp o da soğuduktan sonra pastanın üzerine ekliyoruz. Yine biraz buzdolabında bekletmek sosun donması için gerekli bence.


İşte bu kadar basit. Şimdi de afiyetle yemek kalıyor.


HAYIRLI CUMALAR

5 yorum:

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık
bende yazın yapmıştım aynısını
tadı hafif limonlu gb ekşimsiydi
beğendim ama ev yapımı kadar değil
ev yapımı çok uğraştırıyor bu ise pratik acil misafir için tercih edilebilir;)

Selmanın Dünyası dedi ki...

eline sağlık cnm.

resim defterimm dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor :)

Guzel E-zade dedi ki...

ellerine saglik agzim sulandi.nam nam:)

AYSEL KAYA dedi ki...

gözdecim ev yapımıyla hayaaattta uğraşamam :)


Selmacım saol gel buyur birlikte olsun


resim defterim ; çok teşekkr ederim :) beğenmene sevindim :)

Güzelim vallahi nam namm :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...