29 Mart 2014 Cumartesi

KÜÇÜK ARI



*MUTLULUK RAFTAN ALINACAK BİR ŞEY DEĞİLDİR,İNSANIN BUNUN İÇİN EMEK HARCAMASI GEREKİR*
Geçen senelerde çok satanlar listesindeki Küçük Arı'yı okuyalı bir kaç ay oldu ama öyle yoğunum ki uzun zamandır yazamadım diyenlere kızarken kendim o durumdayım.
Hatta bu yoğunlukta yapmayı planladığım 2014 kitap listem sekteye uğradı. Çünkü değil roman okumak, çalışmam gereken derslerime bile bakmak için zaman ayırmada problem yaşıyorum.
Haa bir de önümüzdeki ay Asya'nın doğum günü.Onun için kesip biçtiğimiz tonca kağıt kürekle uğraşmak da cabası.Heyecanlıyım :)
Neyseeeee gelelim küçük arımıza.Çok geniş kütüphanemiz yok. Olanları da benim kitaplarımla eşimin kitapları diye ayrı bölmelere yerleştirmiştim. Küçük Arı da eşimin bölmesinde yer alan kitaplardandı. Daha önce bir kaç kez söylemiştim benim tarzım biraz daha gençlik dizisi gibi olan kitaplardan.O yüzden başlasam mı başlamasam mı baya tereddüt ettiğim :  başladıktan sonra ise elimden düşüremediğim bir roman oldu.
Aslında trajik bir olay,insanın içine işleyen ama arı umutlu.
Küçük arı siyahi biri. Nijerya'daki petrol savaşlarının kurbanlarından. Ailesi öldürülmüş ve evleri yakılmış. Ablasıyla birlikte onları öldürmek isteyen askerlerden kaçarken sahilde beyaz bir çiftle karşılaşırlar. Askerler adamdan parmağını kesmesi karşılığında kızları serbest bırakacaklarını söylerler ama adam cesaret edemez ,eşi hiç düşünmeden bir parmağını orada keser. Arı'nın hayatını kurtarmış olur. Fakat ablasının tecavüz edilmesine,kemiklerinin kırılmasına adar işkence dolu ölümüne şahit olmasına engel olamazlar.
Arı'nın geriye elinde olay sırasında çiftin düşürdüğü ehliyet kalır.
Toplama kampından serbest bırakıldığında bu kartta yazan telefonla o adama ulaşır ve yanlarına geleceğini söyler.Olaylar işte bundan sonra daha da trajikleşir....

3 yorum:

nurten yıldırım dedi ki...

kalb sızlatan bir kitap.....

AYSEL KAYA dedi ki...

nurten yıldırım; kesinlikle..

kadriye dedi ki...

Nedense ben bu kitabı pek sevmemiştim.Aynı dönemde Uçurtma Avcısı'nı okumuştum mesela onu çok beğenmiştim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...