27 Mayıs 2014 Salı

PÜRELİ TEPSİ KEBABI


Mutfakla tatlılar dışında pek aram yok. Ama şu sıralar havaların ısınması ,kpss için ders çalışma isteğimin kalmaması vs.vs bir çok nedenle kendimi oyalama isteği fazlasıyla mevcut. Nasıl bir istekse kırmızı et yemeyen ben püreli tepsi kebabı yapmaya karar verdim :)
Önce yarım kilo kıymaya 1 su bardağı ufalanmış kuru ekmek içi ve çeşitli baharatlar ekleyip yoğurdum. Blendırda bir baş soğan, bir yumurta ve bir tutam maydonuzu doğrayıp bunu da kıymaya ekleyip iyice yoğurduktan sonra yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi tepsiye ince bir tabaka halinde yaydım.


1,5 yemek kaşığı salçaya 2 su bardağı sıcak su ekleyerek salçayı suda eritip kıymanın üzerine döktükten sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırına attım ve  salça kendini çekip et de pişmeye yakınken fırından aldım.


Tepsiyi fırına verdiğim esnada ya da daha önceden de yapabilirsiniz 5 patatesi haslayıp içine 2 yemek kaşığı tereyağ ekleyip çatalla ezdim.Yavaş yavaş 2 su bardağı sütü ekleyerek karıştırdım. Son olarak 1 tatlı kaşığı karabiber ekledim. Tuz da ekleyebilirsiniz ama salça ev yapımı olduğu için fazla tuzluydu ben püreye tuz eklemedim. Bu karışımı fırından çıkardığımız kıymanın üzerine yayıp bir kaç domates ve biber parçasıyla da üstünü süsledikten sonra tekrar fırına attım. Üstü kızarınca domatesler pişince de fırından aldım.
İşte bu kadar.


Kırmızı et çeşitlerini yemeyen ben bile ayıla bayıla yedim.
Allahımız kimseyi açlıkla sınamasın.
Sevgiyle.

7 yorum:

emir kokusu dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık :)

Tuba Şahin dedi ki...

Arada bende yapıyorum böyle gerçekten çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık canım:)

AYSEL KAYA dedi ki...

Emir kokusu ; çok teşekkür ederim canım.

Tubacım ben ilk kez yaptım ama güzeldi gerçekten.

trişkadanağmeler prodakşın dedi ki...

hımmm çok güzel görünüyor bende deneyeceğim. Hem de kolaymış. Elinize sağlık.

AYSEL KAYA dedi ki...

trişkadanağmeler ; evet çok zorlayan bir yemek değil.teşekkür ederim

viva makyaj dedi ki...

aaa cok degisik bir tarif, ellerine saglik :)

AYSEL KAYA dedi ki...

viva makyaj ; çook teşekür ederim :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...