19 Temmuz 2014 Cumartesi

ÇAMLICA SİMİDİ TARİFİ



İftara pidelerinizin yerin tutar mı tutar.
Hayatımda ilk kez poğaça yaptım. Tatlılar konusunda evet becerikliyimdir ama poğaça ve kurabiyeleri deneme cesaretinde bile bulunamıyordum yapamam diye ama meğer ne kolaymış. En korktuğum hamur mayalama işi bile çok zevkli geldi. Hele avuç kadar hamurun 30 dk sonrasında balon gibi şişmiş halini görünce bir kendimle gururlandım :)
Pos pos bir hamur bu tarif,benim gibi başka işle uğraşırken fırında unutmazsanız mükemmel poğaçalarınız olacak.
Hadi tarife geçelim ;

* 1 paket yaş maya
* 1 su brd. ılık süt
* 1 tatlı kaşığı toz şeker
= bu üçlüyü önce elinizle bir güzel karıştırın.

Sonra üzerine
* 1 çay brd. sıvı yağ
* 2 yumurta
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı mahlep   ekle karıştır ve yavaş yavaş da un eklemeye başla.
4 ya da 4,5 bardak un yeterli oluyor. Benim yaptıklarımda 4,5 su bardağı un aldı.

Kıvamı tutan hamuru 30 dk üstü kapalı dinlendirelim.

Sonra avuç içi kadar, mandalina kadar orta ölçüde parçalar koparıp yılan gibi uzatalım.
Uzun hamuru ikiye katlayıp döndürerek sarıp iki ucu birleşecek şekilde yuvarlak halka yapalım.

1 tatlı kaşığı pekmeze yarım su bardağı su ekleyip karıştıralım ve simitlerimizi önce pekmezli suya sonra da susama batırıp yağlı kağıt serilmiş tepsimize yerleştirelim.

200 derece frında 20 dk pişirelim. Ben fırını önceden ısıtmadım. 20 dk üstteki tepsi için uzun geldi. Ben kontrol etmeyi unuttuğum için üst tepsidekiler biraz Ankara simidi gibi gevredi :)
Siz daha dikkatli olup kontrol ederseniz üzeri kızarınca fırını kapatmanız yeterli.

Afiyet olsun. Sofralarımız artsın ,eksilmesin.
Hayırlı ramazanlar.

Sevgiyle 

4 yorum:

Sansa Fashion dedi ki...

Keşfettim , geldim.
Bana da bekliyorum:)
http://sansaafashion.blogspot.com.tr/

AYSEL KAYA dedi ki...

sansa fashion, ne güzel ettin,geldin. hoş geldin :)

burcu aydın dedi ki...

Merhabalar,

Keşfettim geldim.
bana da beklerim.

sevgiler.
http://burcuaydn04.blogspot.com.tr/

AYSEL KAYA dedi ki...

Burcu, hoşgeldin teşekkür ederim :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...