9 Temmuz 2014 Çarşamba

KUMAŞTAN LALE YAPIMI




Sevgili Hasibe'nin youtube kanalında görüp yaptığım kumaş lalelerin yapım aşamalarını göstericem bugün.




1) İlk olarak 15*15 kumaşımızı kesiyoruz ve 2) dış yüzeyi içerde kalıcak şekilde ikiye katlıyoruz ve o kat yerlerinden dikiyoruz.Burda dikiş makinesi olan makineyle diksin çünkü elle hem çok vakit kaybediliyor hem de muntazam olmuyor.
3) Dikişi yaptıktan sonra kumaşımızı tekrar ikiye katlıyoruz ama birbiri içinden. Bunu nasıl ifade edeceğimi bilemedim. Video size yol gösterir.
4) Sonra açık kalan ağızları iple geçip büzüyoruz. :))) Süper bir cümle oldu bu. :)



5) Şimdi elyafımızla kumaşın içini doldurup 6) önce karşılıklı ortadan sonra da diğer kısımların tam ortasından iple sabitleyip bir adet boncuk dikiyoruz.
7) Ahşap şişleri sap olarak sabitleyip 8) yeşil kurdele ile şişi doluyoruz.

Videoda yok ama benim vazomun ağız kısmı kapalı olduğundan saplar gözükmediği için sadece çiçekler boş gözüktü. O yüzden keçeden 6 cm uzunluğunda parçalar kesip yaprak niyetine çiçeğe yapıştırdım.

Umarım beğenmişsinizdir.  Yazılı anlatımı zor gelebilir ama yapımı çok basit.
Ama fotoğrafla anlaşılması zor diyen , dileyen Hasibe'nin Youtube kanalından izlesin.TIKTIK

Benim parça kumaşım yok diyorsanız da sınırlı parça kumaş satımı yapan BAYKUMAŞ'a bir göz atın derim.

Sevgiyle.


4 yorum:

Pembe Kreasyon dedi ki...

çok değişik ne tatlı olmuş

Selbi zamanı dedi ki...

tombiş kurabiye elinin de dokunması gerekli bence; bu güzel laleler için Ayselim =)

AYSEL KAYA dedi ki...

pembe kreasyon ; çok teşekkürler beğenmene sevindim.

Selbişim o minik eller benim yarım elmam onlarsız asla :)

Feride Öztürk dedi ki...

muhteşeeem ya muhakkak yapıcam, çok güzeller;teşekkürler paylaşımın için.:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...